Dekoracja witryny sklepowej, czyli tworzenie opowieści
Dekoracja witryny sklepowej pozwala stworzyć barwną historię na temat produktów. Wystawa sklepowa staje się wtedy reklamą naszego sklepu. Jednak o uwagę Klienta trzeba obecnie mocno zawalczyć. Sklepy prześcigają się w pomysłach na coraz bardziej wymyślne wystawy. Co możemy zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji? Jakie akcesoria sklepowe nam w tym pomogą?
Aranżacje wystaw sklepowych – trendy
Zajmując się visual merchandisingiem, jesteśmy odpowiedzialni za wizerunek sklepu. Tworzymy ekspozycję, wyróżniamy nowości i nieustannie poszukujemy inspiracji. Prezentujemy produkty, biorąc pod uwagę układ sklepu. Dbamy również o optymalne wykorzystanie przestrzeni.
Aby tworzyć skuteczne wystawy, musimy być na bieżąco z trendami w visual merchandisingu. Niżej podpowiadamy, co nowego pojawia się na wystawach.
Sklepy coraz częściej skupiają się na:
– Interakcji z wystawą – marketing angażujący zyskuje na popularności. Mamy już interaktywne witryny sklepowe, które zmieniają wyświetlane obrazy podczas ruchu przechodniów czy ekrany, które reagują na ruchy ręką. Klienci angażują się w różne działania sklepu, na przykład konkursy.
– Ekologii – korzystanie z materiałów recyklingowych wpływa pozytywnie na odbiór marki. Jeśli chcemy być postrzegani jako marka zaangażowana w ekologię, nie wystarczy zmiana w składzie produktów. Ważne są nawet akcesoria do pakowania czy elementy na witrynie. Minimalizujmy zatem użycie plastiku także na wystawie sklepowej. Wybierajmy naturalne materiały, takie jak rattan czy drewno.
– Dostarczaniu informacji na temat produktów – Klienci lubią sprawdzać informacje o produkcie w Internecie, nawet podczas zakupów stacjonarnych. Dostarczmy zatem więcej informacji Klientom w sklepie. Możemy na przykład przygotować porównanie krojów jeansów tuż obok ekspozycji spodni. W prezentowaniu informacji pomogą nam tablice kredowe, ramki OWZ i stojaki na ulotki.
Projekt wystawy sklepowej – planowanie i dobór akcesoriów
Aby stworzyć opowieść na witrynie, potrzebujemy dodatków. Akcesoria te znajdziemy w firmach zajmującym się wyposażeniem wnętrz sklepowych. Znajdziemy tam zarówno akcesoria na witrynę sklepu odzieżowego i jubilerskiego, jak i spożywczego.
Akcesoria, dzięki którym wykreujemy wystawę sklepową:
– sztuczna żywność – sztuczne owoce, warzywa i pieczywo umieścimy na wystawie sklepu spożywczego, piekarni, restauracji lub baru. Na wystawie sklepu odzieżowego posłużą do zaprezentowania tematu wakacji. Możemy skorzystać z gotowych zestawów lub sami stworzyć kompozycję. Atrapy żywności wyglądają realistycznie, a przy tym są odporne na działanie promieni słonecznych. Łatwo też usuniemy z nich kurz.
– stoliki sklepowe/podesty – nasze produkty będą lepiej widoczne, jeśli umieścimy je na podwyższeniu, na przykład stoliku. W ten sposób wyeksponujemy obuwie czy biżuterię. Skorzystajmy też ze stojaków na obuwie i galanterię czy ekspozytorów na biżuterię – dodatkowo wyróżniają produkty.
– manekiny sklepowe – niezbędne na wystawę sklepu odzieżowego lub sportowego. Ustawimy je w różnych pozach i stworzymy wrażenie ruchu. Popularne są manekiny białe lub czarne, z lekko zarysowanymi rysami twarzy. Ustawiając na wystawie kilka manekinów, pamiętajmy, aby nie umieszczać ich w jednej linii. Najwięcej uwagi poświęćmy manekinom umieszczonym pośrodku witryny – to one najbardziej przyciągają uwagę Klientów.
– ekspozytory na biżuterię – stojaki pozwalają zaprezentować naszyjniki, bransoletki, zegarki. Jednokolorowe, stonowane tło wyróżni lśniące ozdoby.
– akcesoria do prezentacji materiałów POS – to między innymi stojaki obrotowe na ulotki formatu A4 i A5, ramki OWZ, tablice kredowe.
Na końcu pamiętajmy też, aby artykuły, które prezentujemy na wystawie, były dostępne w sprzedaży. Klienci nie chcą oglądać rzeczy, których nie mogą zakupić. W tworzeniu skutecznej wystawy pomogą nam akcesoria sklepowe.
Zobacz także:
https://wyposazamysklepy.pl/ekspozytor-na-buty-wsparcie-przy-sprzedazy-obuwia
http://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/podest-i-stolik-ekspozycja-towaru-w-sklepie/