Dekoracja witryny sklepowej, czyli tworzenie opowieści

Dekoracja witryny sklepowej, czyli tworzenie opowieści

oświetlona witryna sklepu obuwniczegoDekoracja witryny sklepowej pozwala stworzyć barwną historię na temat produktów. Wystawa sklepowa staje się wtedy reklamą naszego sklepu. Jednak o uwagę Klienta trzeba obecnie mocno zawalczyć. Sklepy prześcigają się w pomysłach na coraz bardziej wymyślne wystawy. Co możemy zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji? Jakie akcesoria sklepowe nam w tym pomogą?

Aranżacje wystaw sklepowych – trendy

manekin przed oknem wystawy sklepowej

Zajmując się visual merchandisingiem, jesteśmy odpowiedzialni za wizerunek sklepu. Tworzymy ekspozycję, wyróżniamy nowości i nieustannie poszukujemy inspiracji. Prezentujemy produkty, biorąc pod uwagę układ sklepu. Dbamy również o optymalne wykorzystanie przestrzeni.

Aby tworzyć skuteczne wystawy, musimy być na bieżąco z trendami w visual merchandisingu. Niżej podpowiadamy, co nowego pojawia się na wystawach.

Sklepy coraz częściej skupiają się na:
Interakcji z wystawą – marketing angażujący zyskuje na popularności. Mamy już interaktywne witryny sklepowe, które zmieniają wyświetlane obrazy podczas ruchu przechodniów czy ekrany, które reagują na ruchy ręką. Klienci angażują się w różne działania sklepu, na przykład konkursy.

Ekologii – korzystanie z materiałów recyklingowych wpływa pozytywnie na odbiór marki. Jeśli chcemy być postrzegani jako marka zaangażowana w ekologię, nie wystarczy zmiana w składzie produktów. Ważne są nawet akcesoria do pakowania czy elementy na witrynie. Minimalizujmy zatem użycie plastiku także na wystawie sklepowej. Wybierajmy naturalne materiały, takie jak rattan czy drewno.

– Dostarczaniu informacji na temat produktów – Klienci lubią sprawdzać informacje o produkcie w Internecie, nawet podczas zakupów stacjonarnych. Dostarczmy zatem więcej informacji Klientom w sklepie. Możemy na przykład przygotować porównanie krojów jeansów tuż obok ekspozycji spodni. W prezentowaniu informacji pomogą nam tablice kredowe, ramki OWZ i stojaki na ulotki.

Projekt wystawy sklepowej – planowanie i dobór akcesoriów

skórzany but na złotym stojakuAby stworzyć opowieść na witrynie, potrzebujemy dodatków. Akcesoria te znajdziemy w firmach zajmującym się wyposażeniem wnętrz sklepowych. Znajdziemy tam zarówno akcesoria na witrynę sklepu odzieżowego i jubilerskiego, jak i spożywczego.

Akcesoria, dzięki którym wykreujemy wystawę sklepową:
sztuczna żywność – sztuczne owoce, warzywa i pieczywo umieścimy na wystawie sklepu spożywczego, piekarni, restauracji lub baru. Na wystawie sklepu odzieżowego posłużą do zaprezentowania tematu wakacji. Możemy skorzystać z gotowych zestawów lub sami stworzyć kompozycję. Atrapy żywności wyglądają realistycznie, a przy tym są odporne na działanie promieni słonecznych. Łatwo też usuniemy z nich kurz.

stoliki sklepowe/podesty – nasze produkty będą lepiej widoczne, jeśli umieścimy je na podwyższeniu, na przykład stoliku. W ten sposób wyeksponujemy obuwie czy biżuterię. Skorzystajmy też ze stojaków na obuwie i galanterię czy ekspozytorów na biżuterię – dodatkowo wyróżniają produkty.

manekiny sklepowe – niezbędne na wystawę sklepu odzieżowego lub sportowego. Ustawimy je w różnych pozach i stworzymy wrażenie ruchu. Popularne są manekiny białe lub czarne, z lekko zarysowanymi rysami twarzy. Ustawiając na wystawie kilka manekinów, pamiętajmy, aby nie umieszczać ich w jednej linii. Najwięcej uwagi poświęćmy manekinom umieszczonym pośrodku witryny – to one najbardziej przyciągają uwagę Klientów.

ekspozytory na biżuterię – stojaki pozwalają zaprezentować naszyjniki, bransoletki, zegarki. Jednokolorowe, stonowane tło wyróżni lśniące ozdoby.

– akcesoria do prezentacji materiałów POS – to między innymi stojaki obrotowe na ulotki formatu A4 i A5, ramki OWZ, tablice kredowe.

Na końcu pamiętajmy też, aby artykuły, które prezentujemy na wystawie, były dostępne w sprzedaży. Klienci nie chcą oglądać rzeczy, których nie mogą zakupić. W tworzeniu skutecznej wystawy pomogą nam akcesoria sklepowe.

Zobacz także:
https://wyposazamysklepy.pl/ekspozytor-na-buty-wsparcie-przy-sprzedazy-obuwia
http://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/podest-i-stolik-ekspozycja-towaru-w-sklepie/

przezadmin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *