Manekiny do sklepu odzieżowego – najnowsze trendy
Wraz ze zmieniającą się co sezon modą, zmieniają się trendy w visual merchandisingu. Także manekiny do sklepu odzieżowego przechodzą metamorfozy. Cieliste, z wyraźnymi rysami twarzy, dziś odchodzą w zapomnienie. Na wystawach królują białe postacie z uproszczonym lub tylko lekko zarysowanym obliczem. Materiał, z jakiego wykonano manekin, ma spore przełożenie na jego cenę. Najdroższe są manekiny z włókna szklanego.
Materiał manekina do sklepu odzieżowego a cena
Materiał, z jakiego wykonano manekin, ma spore przełożenie na jego cenę. Najdroższe są manekiny z włókna szklanego, czyli tak zwanego fibreglassu. To nowoczesne tworzywo powstałe z połączenia szkła z poliestrem. To dzięki temu manekin pozostaje wyjątkowo trwały, mimo zawartości szkła. Tym samym jest bardziej odporny na upadek. Na uwagę zasługuje także wygląd manekina z włókna szklanego. Wysoka jakość wykonania odzwierciedla się w jego estetycznym wyglądzie. Możemy wybrać rodzaj wykończenia – matowy lub z połyskiem. Duży wybór kolorystyki jest możliwy, bo włókno szklane jest podatne na lakierowanie.
Wyborem pośrednim będzie połączenie różnych materiałów, z jakich wykonany jest manekin. Dzięki temu otrzymujemy produkt wysokiej klasy w umiarkowanej cenie. Częste połączenie to na przykład plastik lub gips z włóknem szklanym.
Zdecydowanie najtańszą opcją pozostają niezmiennie plastikowe i styropianowe modele. Jednak są coraz rzadziej wybierane ze względu na troskę o środowisko i mniejszą wytrzymałość. Natomiast ich zaletą jest wyjątkowa lekkość i oczywiście cena. Przykładem mogą być manekiny krawieckie wykonane ze styropianu i elastycznej tkaniny. Drewniana lub metalowa podstawa zapewnia stabilne ułożenie postaci. Takie manekiny znajdują swoje miejsce nie tylko w zakładach krawieckich, ale i na sklepowych wystawach.
Cała postać lub jej elementy
Opisując manekiny do sklepu odzieżowego, nie można zapomnieć o ich podziale. Mamy wersje całopostaciowe oraz pojedyncze elementy. Całe postacie najchętniej wykorzystuje się do prezentacji ubrań na wystawach. Prezentują całą sylwetkę, więc możemy promować na nich kolekcje.
Ekspozytory, czyli pojedyncze elementy, to plastikowe nogi, głowy, torsy oraz ramiona. Ten rodzaj manekinów nadaje się idealnie do prezentowania rajstop, okryć głowy, szali czy peruk. Wtedy nie potrzebujemy całych postaci. Wystarczą same elementy, które skierują uwagę na najważniejszym, czyli na towarze.
Wybierając manekiny na ubrania, warto poznać najnowsze trendy. Obecnie szczególnie modne są białe manekiny z uproszczonymi rysami twarzy. Możemy zdecydować o ich matowym lub błyszczącym wykończeniu. Szeroki wybór pozwala wybrać manekina idealnego.
Zapraszamy na stronę ABM po wybór manekina do swojego sklepu.
Pozostałe elementy wyposażenia sklepu: http://manekiny-do-sklepu.pl/akcesoria-sklepowe/przydatne-elementy-wyposazenia-sklepu-o-ktorych-czesto-zapominamy/