Wybieramy manekiny do sklepu odzieżowego

manekiny i regały w sklepie odzieżowym

Wybieramy manekiny do sklepu odzieżowego

Witryny sklepowe konkurują ze sobą o ciekawszą wystawę. Ustawienie manekinów nie może być powtarzalne i nudne. Dlatego zainteresowanie Klientów wzbudzimy nietypowymi aranżacjami.  Manekiny do sklepu odzieżowego są przeróżne. Podpowiadamy, jak odnaleźć najlepszy manekin do swojego sklepu.

Manekiny na ubrania – zmienne trendy

Manekiny przestały być statyczne. Coraz popularniejsze stają się manekiny będące w ruchu. Widzimy manekiny na huśtawkach, siedzące na skrzyniach, ustawione w sąsiedztwie rzeźb i obrazów. Możliwości ustawienia manekinów w różnych pozach mamy sporo. Możemy manipulować dłońmi, tak aby wskazywały jakiś przedmiot, kierunek lub podpierały talię. Ustawienie nóg także spowoduje wrażenie ruchu, przydatne na przykład przy prezentacji ubrań fitness. Modele nie muszą stać, mogą prezentować ubranie w pozycji leżącej na boku, podparte ręką.

Ważne też, by nawiązać do stylu lub kolekcji, którą prezentujemy. Na przykład dla zimowej kolekcji mogą być to drzewa oprószone śniegiem. Wystawa, na której zobaczymy pnie drzew w śnieżnym puchu, z manekinem ubranym w piękny płaszcz będzie ciekawsza niż ta bez akcesoriów.

Dawniej w modzie były manekiny cieliste, z wyraźnymi rysami twarzy. Dziś sprawa ma się inaczej. Popularne stały się manekiny z jajowatą głową, bez mimiki lub tylko lekko ją podkreślające. Stawia się na takie kolory manekinów jak biel i czerń, sięgając również po te odważniejsze, na przykład złoto lub srebro. Zmiany nastąpiły także w kwestii wykończenia. Do matowych manekinów dołączyły błyszczące, przykuwające uwagę swoją lśniącą powierzchnią.

Materiał i rodzaje manekinów odzieżowych

Wykonanie manekina odgrywa ogromną rolę. Na wystawie widać każdy szczegół. Manekin nie może mieć odprysków, zagnieceń czy zarysowań. Z jakością wykonania wiąże się cena.

Najlepsze są manekiny do sklepu odzieżowego wykwystawa sklepowa z manekinamionane z włókna szklanego, czyli fiberglassu o wysokiej wytrzymałości. Sprawdzają się one dobrze w różnych warunkach, także na zewnątrz. Ze względu na swoje właściwości, fiberglass znajduje szerokie zastosowanie w produkcji. Do zalet modeli z włókna szklanego zaliczamy wysoką jakość wykonania. Takie manekiny znakomicie sprawdzają się w sklepach z ekskluzywną odzieżą.

Plastikowe modele są zdecydowanie najtańsze. Charakteryzują się lekkością. A także odpornością na zarysowania i odkształcenia. Takie manekiny są trudne do zniszczenia. Dlatego z powodzeniem znajdują miejsce na sali wśród Klientów. Nie ma wtedy obawy, że potrącenie manekina spowoduje jego zniszczenie.

Z kolei manekiny łączące włókno szklane z plastikiem oferują niższą cenę niż te wykonane w całości z włókna szklanego, przy równie wysokiej jakości.

Manekiny to oczywiście nie tylko modele całopostaciowe. Na wystawach pojawiają się również manekiny krawieckie, bez głowy i nóg. Dostaniemy je w kolorze białym lub czarnym, o podstawie metalowej chromowanej lub drewnianej. Korpus takiego manekina wykonano ze styropianu i tkaniny elastycznej. Dzięki temu jest lekki i łatwo go przestawić. Nogi mają regulację wysokości, dzięki czemu dopasujemy wzrost manekina. Takie manekiny charakteryzują się brakiem głowy. Zamiast tego korpus zwieńczono drewnianą zatyczką. Ten rodzaj manekinów pasuje zwłaszcza do sklepów z odzieżą vintage czy pracowni gorseciarskich.manekin sklepowy na regale

Mamy również pojedyncze elementy, czyli torsy, głowy, ręce i nogi. Jeśli prowadzimy niewielki sklep, gdzie mamy ograniczoną miejsce na ekspozycję, będzie to najlepszy wybór. Wybierzmy rodzaj manekina w zależności od tego, jaką odzież sprzedajemy. Do sklepu z kapeluszami wystarczy sama głowa. Może być to głowa manekina z uproszczonymi rysami twarzy lub z wyraźnie zarysowanymi. Nogi zaprezentują rajstopy lub skarpety, skupiając uwagę na produkcie. Z kolei tors z powodzeniem wyeksponuje koszulę, t-shirt lub kostium kąpielowy. Do wyboru mamy torsy męskie, damskie lub dziecięce. Ręce okażą się dobrym rozwiązaniem do prezentacji rękawiczek i biżuterii.

Zapraszamy do przeczytania podobnych wpisów:
https://blog.abm.com.pl/manekin-na-ubrania-w-witrynie-sklepu-odziezowego/
http://wyposazeniedlasklepow.pl/sklepy-konfekcyjne/torsy-i-ekspozytory-sklepowe/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *