Witryna sklepu odzieżowego – zakupowe okno

Czarne manekiny na wystawie sklepu odzieżowego

Witryna sklepu odzieżowego – zakupowe okno

Dobrze zaprojektowana witryna sklepu odzieżowego motywuje Klienta do wejścia do sklepu i zachęca do zakupów. W przypadku asortymentu odzieżowego sprawdza się bowiem powiedzenie, że kupujemy oczami. Atrakcyjna wystawa zwiększa ilość Klientów w sklepie i ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe. Podpowiadamy, jakie akcesoria wykorzystamy do stworzenia wystawy sklepowej.

Wystawa a visual merchandising

Tworzenie wystawy w sklepie odzieżowym to nie tylko ułożenie ubrań w atrakcyjny sposób. Chodzi o przedstawienie na wystawie historii, gdzie główną rolę odgrywają ubrania. Stworzenie kontekstu jest równie istotne, co sam produkt. Musimy wczuć się w Klienta i stworzyć atmosferę skłaniającą do zakupu. Aby przyciągnąć uwagę przechodniów, opowiedzmy ciekawą historię. Jak to zrobić? Pomoże nam w tym zastosowanie zasad visual merchandisingu.

Wyposażenie sklepu odzieżowego i witryna powinny być spójne z marką. Zastanówmy się, z czym identyfikuje się nasza firma. Być może dba o ekologię i tworzy zrównoważoną modę, będąc odpowiedzialną środowiskowo i społecznie? Pokażmy to na wystawie. Użyjmy drewnianych stojaków na ubrania, zielonego tła i pokażmy ubrania z materiałów przyjaznych środowisku.

Witryna butiku powinna zmieniać się wraz z nowym asortymentem. Z tego powodu należy ją regularnie aktualizować. Zwykle zmiana oznacza wprowadzenie do sprzedaży nowej kolekcji. Wystawa ma więc również funkcję informują Klientów o asortymencie.

Witryna sklepu odzieżowego może mieć tło lub być przezroczysta. Witryna z tłem uniemożliwia Klientom podgląd wnętrza sklepu. Jest jednak dobrym sposobem na skupienie całkowitej uwagi na oknie wystawowym. Z kolei brak tła nie wymaga użycia dodatkowych materiałów, a Klienci mogą zobaczyć co znajduje się za wystawą.

Akcesoria do stworzenia wystawy

W oknie wystawowym sklepu odzieżowego najbardziej popularne są oczywiście manekiny sklepowe. Obecnie odchodzi się od cielistych manekinów z zaznaczonymi rysami twarzy. Popularne są manekiny białe i czarne, a także bardziej wyróżniające się, jak srebrne czy złote. Manekiny na wystawach są zwykle pozbawione rysów twarzy. Wystarczy zaokrąglony kształt głowy. Rodzaje manekinów dostosujemy do odbiorców naszego sklepu. Mamy bowiem do wyboru manekiny damskie, męskie lub dziecięce. Dodatkowo wystawę możemy uzupełnić o nogi, ręce, głowy i torsy ekspozycyjne. Dzięki temu pokażemy również dodatki, takie jak biżuterię, apaszki, torebki czy czapki. Oprócz zwykłych manekinów pomyślmy także o manekinach krawieckich. Pasują one zwłaszcza do witryn zaaranżowanych w stylu vintage. Pamiętajmy, że manekiny świetnie sprawdzają się również w środku sklepu.

Metalowy stojak odzieżowy z kółkamiDo ekspozycji ubrań na witrynie posłużą także stojaki na ubrania. Mogą być metalowe lub mieć podstawę z drewna czy płyty. Stojaki same w sobie nie zajmują dużo miejsca, dlatego świetnie sprawdzą się na wystawę. Oczywiście pamiętajmy, aby nie umieszczać na nich zbyt wielu ubrań, ponieważ treść wystawy stanie się wtedy nieczytelna. Wystarczy kilka ubrań. Postawmy stojak w taki sposób, aby Klienci jak najlepiej widzieli towar, na przykład bokiem.

Dodatkowym elementem wystawy może być tablica kredowa, na której przekażemy Klientom istotne informacje, takie jak cena czy data obowiązywania promocji. Tablicę możemy także wykorzystać do stworzenia ciekawego rysunku nawiązującego do kolekcji czy narysowania logo sklepu.Potykacz kredowy na nóżkach

Znane domy mody tworzą witryny przypominające prawdziwe dzieła sztuki. Wymagają one większej pracy oraz niosą za sobą koszty, jednak efekt onieśmiela przechodniów. Inspiracją mogą być intrygujące wystawy takich domów mody jak Maison Margiela, Hermes, Dior czy Louis Vuitton. Każdy szczegół na ich wystawie jest szczegółowo przemyślany i nawiązuje do aktualnej kolekcji. Warto inspirować się wystawami znanych marek. Być może wpadniemy na świetny pomysł, który okaże się atrakcyjny dla naszych Klientów. Komponując wystawę, nie zapomnijmy także o oświetleniu, które podkreśli nasze okno wystawowe.

Być może zainteresuje Cię także tekst o visual merchandisingu:
http://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/visual-merchandising/

Sprawdź 5 ważnych elementów wyposażenia sklepu odzieżowego:
https://wyposazamysklepy.pl/wystroj-sklepu-odziezowego-5-elementow-wyposazenia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *