Wymagane środki ochrony indywidualnej w sklepie

dozownik na płyn

Wymagane środki ochrony indywidualnej w sklepie

Działalność sklepów zwłaszcza w ostatnim czasie wymaga elastyczności i bycia na bieżąco. Środki ochrony indywidualnej w sklepie powinni posiadać zarówno Klienci, jak i pracownicy. Śledzenie przepisów jest konieczne, aby dostosować się do sytuacji i działać zgodnie z prawem. Poznajmy te środki, bez których handel jest niemożliwy.

Środki ochrony indywidualnej a społeczna odpowiedzialność biznesu

Noszenie maseczek i rękawiczek oraz dostęp do środków dezynfekujących to obecnie norma w sklepach. Firma, która dba o swoich pracowników oraz Klientów zapewnia do nich dostęp nie tylko w obawie przed konsekwencjami prawnymi. Buduje także społeczną odpowiedzialność biznesu. Wie o tym każda firma, która świadomie kreuje swój wizerunek. Dotychczas działo się tak głównie dzięki akcjom charytatywnym, dbałości o środowisko czy współpracy ze społecznością lokalną. Dziś na pierwszy plan wysuwa się zdrowie i bezpieczeństwo ludzi. Osoby w sklepie, a więc Klienci i pracownicy powinni działać tak, aby chronić siebie i innych. Jak ich do tego przekonać? Wystawiając w widocznym miejscu środki ochronne w sklepie, przypominamy o obowiązku ich używania i jednocześnie zachęcamy do stosowania. środki ochrony osobistej

Obowiązek zapewnienia środków ochronnych

Jako przedsiębiorcy jesteśmy zobowiązani do przestrzegania przepisów. Rozporządzenie Rady Ministrów mówi o nowych zasadach działania obiektów handlowych. Wszyscy mamy obowiązek stosowania maseczek w sklepach. Dotyczy to zarówno Klientów, jak i pracowników. W sklepie Klienci mają mieć zapewniony dostęp do rękawiczek lub środków do dezynfekcji. Odpowiada za to właściciel sklepu. Zobaczmy więc, jakie dokładnie środki są tam potrzebne.

Według Kodeksu pracy przedsiębiorca powinien zapewnić także maseczki lub przyłbice dla pracowników. Dotyczy to tych osób, które mają bezpośredni kontakt z Klientami. Są to nie tylko osoby pracujące w obsłudze Klienta, ale również wykładające towar na półkach.

Wygodnym rozwiązaniem są rękawiczki ochronne do sklepu w postaci foliowych zrywek. Klienci i pracownicy mogą w ten sposób szybko oderwać rękawiczki. Chronią one przed przenoszeniem drobnoustrojów. Nawet jeśli któraś osoba miała kontakt z wirusem na zewnątrz sklepu, to dzięki rękawiczkom nie przedostaną się one na teren sklepu. Klienci lubią dotykać towary i odkładać je z powrotem na półkę, więc bez stosowania rękawiczek wirus błyskawicznie rozprzestrzeniłby się po sklepie. Wystarczy, że kolejna osoba chwyciłaby ten sam produkt, a potem dotknęła twarzy. Dlatego tak ważna jest higiena dłoni. Także dla pracowników, którzy przebywają w sklepie najdłużej.

Niektórzy Klienci nie przepadają za noszeniem rękawiczek, dlatego warto dać im alternatywę. Stojak na płyn do dezynfekcji i rękawiczki postawmy przy wejściu do sklepu. Taki stojak warto również umieścić w pomieszczeniu socjalnym dla pracowników. W ten sposób zadbamy o ich bezpieczeństwo zarówno przy wyjściu na przerwę, jak i przy powrocie na salę.

Środki ochrony indywidualnej w sklepie obejmują także wiszące lub stojące osłony pleksi. Dzięki nim pracownicy i Klienci są od siebie fizycznie oddzieleni. Osłony znajdują zastosowanie zarówno w kasach, jak i w punktach obsługi.osłona wisząca

Dzięki zapewnieniu odpowiedniej odległości, przestrzeganiu higieny i osłanianiu twarzy, zwiększamy poziom bezpieczeństwa w sklepie. Klienci, czując się w sklepie pewnie, chętnie do niego wrócą. Przestrzegając zaleceń, chronimy więc zarówno innych, jak i swój biznes.

 

Więcej o środkach ochronnych w sklepie: http://wyposazeniedlasklepow.pl/srodki-ochrony-osobistej/srodki-ochronne-w-sklepie/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *