Jak techniki merchandisingu poprawiają sprzedaż w sklepach

Jak techniki merchandisingu poprawiają sprzedaż w sklepach

aranżacja sklepu odzieżowegoStosowanie technik merchandisingu w sklepie sprawia, że zakupy stają się atrakcyjnym doświadczeniem. To działania wykraczające poza sztukę prezentacji towaru. Obejmują wszystkie aspekty wpływające na zachowania Klientów. Przyglądamy się zaletom stosowania merchandisingu i podajemy przykłady takich działań.

Skuteczny merchandising w sklepie – korzyści

Merchandising obejmuje przede wszystkim działania promocyjne. W tym odpowiednie rozlokowanie produktów w sklepie. To tworzenie atrakcyjnej prezentacji produktów i ulepszanie doświadczenia zakupowego dla Klientów. A także dobry sposób na zapewnienie widoczności marki na rynku.

Co ważne, poprzez wzbudzanie zainteresowania u odbiorców, zwiększamy sprzedaż w sklepie!

Zalety merchandisingu:
– ułatwia poruszanie się Klientów po sali sprzedaży,
– usprawnia poszukiwanie i wybór produktów,
– zapewnia wygodny transport artykułów aż do momentu zapłaty i zapakowania towarów[1].

Merchandising w praktyce: działania wspierające sprzedaż

prezentacja odzieży dziecięcej w sklepie odzieżowymWłaściciele sklepów zwykle korzystają z różnych technik visual merchandisingu.

Ważne miejsce zajmuje sterowanie ruchem Klientów. Chodzi o stworzenie intuicyjnej ścieżki, po której będą poruszać się Kupujący. Dzięki temu odwiedzą wszystkie strefy w sklepie. Im dłużej Klienci pozostają w sklepie, tym większa szansa, że zapoznają się z całym asortymentem. Wpływa to pozytywnie na poziom sprzedaży[2].

Podczas planowania ścieżki Klienta uwzględnijmy zasadę prawej ręki. Klienci wolą poruszać się prawej stronie. Tym samym kierują więcej uwagi na produkty w tych strefach. Produkty, które chcemy wypromować, powinny znajdować się po prawej stronie ekspozycji.

Główne działania wpływające na doświadczenia zakupowe:
– rozmieszczenie półek, stojaków i displayów w strefach zwiększonego ruchu Klientów,
– umieszczanie artykułów na wysokości linii wzroku,
– odpowiednia ekspozycja opakowań produktów (facing),
– prezentacja produktów powiązanych ze sobą w bliskim sąsiedztwie (crossmerchandising),
– lokowanie produktów w pobliżu kas (sprzedaż impulsowa)[3].

materiały reklamowe w sklepie odzieżowymKierowanie się zasadami merchandisingu pozwala wykreować atrakcyjną przestrzeń zakupową. W efekcie Klienci spędzają więcej czasu w sklepie, a ich koszyk jest pełniejszy.

Planujesz zakup wyposażenia sklepu odzieżowego? Zobacz tutaj: https://wyposazamysklepy.pl/wyposazenie-sklepu-odziezowego

Przeczytaj również:

https://blog.abm.com.pl/reklama-zewnetrzna-outdoor-a-aspekty-prawne/

https://regaly-do-sklepu.pl/sklepy-spozywcze/aranzacja-sklepu-na-swieta/


Źródła:
[1] Nowacki, R., Visual promotion i merchandising jako czynniki aktywizujące sprzedaż przedsiębiorstwa handlowego, Handel Wewnętrzny 2003, nr 4-5, s. 22, https://polona.pl/item-view/5e03e8ac-5c36-4393-90da-539003afff04, 3.04.2024.

[2] Matysik-Pejas, R., Działania merchandisingowe i ich wpływ na klientów sklepów wielkopowierzchniowych, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, nr 09 (58), 2013, https://pefim.sggw.edu.pl/article/view/1381/1347, 5.04.2024.

[3] Nowacki, R., Visual promotion i merchandising…, s. 21.

przezadmin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *