Witryna sklepowa – sposoby na eksponowanie odzieży

manekin w oknie wystawowym

Witryna sklepowa – sposoby na eksponowanie odzieży

Witryna sklepowa to kluczowe miejsce, dzięki któremu mamy szansę przekonać Klientów do wejścia do sklepu. Warto wykorzystać tę przestrzeń i zrobić wszystko, by wyróżnić się na tle konkurencji. W przypadku sprzedaży odzieży pomogą nam różne rodzaje manekinów, stojaki, ekspozytory na akcesoria i… wyobraźnia. Zobaczmy, czym kierować się przy tworzeniu witryny sklepowej.

Witryna sklepu z charakterem

złote ekspozytory na mankiety koszulWitryna sklepowa powinna być esencją tego, co Klient znajdzie w środku sklepu. Tworząc więc wizytówkę firmy, pamiętajmy o wyróżnieniu najlepszych towarów. Na wystawie możemy pokazać Klientom nowości, odzież atrakcyjną cenowo, ubrania znanych marek. Czynnikiem, który warto przeanalizować, jest wielkość witryny. Jeśli prowadzimy mały sklep, zwykle także witryna ma ograniczoną powierzchnię. W takim wypadku lepiej wyeksponować mniej ubrań niż sprawić, że przekaz na wystawie będzie nieczytelny. Tutaj dobrze sprawdzą się mniejsze ekspozytory w postaci głów, rąk, torsów i nóg. Jeśli w naszej ofercie mamy dodatki, możemy wypróbować także ekspozytory na biżuterię. Ekspozytory przybierają formy wałków, popiersi i palet. W ten sposób wyeksponujemy naszyjniki, pierścionki, bransoletki i kolczyki.

Całą kolekcję najlepiej przedstawią manekiny sklepowe. W ten sposób zaprezentujemy górną i dolną część odzieży, a także dodatki w postaci biżuterii i nakryć głowy, obuwie, torby. Manekiny możemy ustawić w ciekawych pozach. W przypadku sklepów sportowych manekiny mogą wyglądać jakby były w ruchu poprzez ustawienie ich w różnych pozycjach, z odpowiednio skierowanymi rękami i nogami. Z kolei salony sukien ślubnych prezentują na wystawach zarówno manekiny białe, srebrne czy złote, jak i manekiny krawieckie bez głów.

Poza manekinami, na wystawie możemy umieścić także stojak na ubrania. Ubrania na stojaku umieszczonym na witrynie wymagają jednak innej prezentacji niż na sali sklepowej. Na stojaku umieśćmy kilka ubrań w odległości od siebie, tak aby były dobrze widoczne. Dzięki wieszakom z obrotową główką zaprezentujemy ubrania frontem, równolegle do stojaka. Składane stojaki na ubrania będziemy mogli wygodnie przechowywać, jeśli zmienimy wystrój wystawy. Z kolei stojaki z opcją regulacji, przydadzą się, jeśli będziemy chcieli zaprezentować więcej ubrań na wieszakach, tworząc nową wystawę. Co więcej, nic nie stoi na przeszkodzie, aby używać ich potem także na sali sprzedażowej lub jako transporter między magazynem a sklepem.

manekin męski w witrynie sklepowej

Wyposażenie sklepu odzieżowego – dodatkowe aspekty

Planując wystrój sklepu odzieżowego i samej wystawy, pamiętajmy o aspektach, które wpływają na odbiór sklepu. Ważne jest oświetlenie, które wyróżni najważniejsze elementy wystawy. Jeśli sklep mieści się tuż przy ulicy, oświetlona witryna sklepowa wieczorową porą zaciekawi przechodniów, nawet kiedy sklep będzie już zamknięty. Być może zechcą powrócić do niego w kolejnym dniu.

Zadbajmy o to, żeby wystawa była aktualna. W tym celu najlepiej zaplanować regularne zmiany witryny. Uwzględnijmy święta, wyjątkowe okazje (na przykład Walentynki, Dzień Matki), rozpoczęcie nowego sezonu czy czas wyprzedaży. Na wystawie warto zaprezentować nowości, które pojawiły się w naszym sklepie.

Manekiny, ekspozytory i stojaki na ubrania pomogą nam w stworzeniu witryny sklepowej. Pamiętajmy jednak, że to nasza kreatywność sprawi, że Klienci zainteresują się produktami na wystawie.

Zobacz także, jak skutecznie sprzedawać obuwie:
http://wyposazenie-dla-sklepow.pl/sklepy-odziezowe/jak-sprzedawac-buty-akcesoria-sklepowe-do-ekspozycji/
Przekonaj się też, dlaczego warto wybrać torby papierowe do pakowania zakupów:
http://wyposazeniedlasklepow.pl/asortyment-dodatkowy/torba-papierowa-ekologiczna-bezpieczne-opakowania-sklepowe/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *